bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29
bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29

В края на месец април (23 и 24 април 2020 г.) нашият екип организира два уебинара, свързани с промоционалните кампании и програмите за лоялност, насочени към FMCG сектора. Целта им беше да запознаем производителите и дистрибуторите на бързооборотни стоки в България с актуалната обстановка, тенденциите в сектора и често допусканите грешки при провеждането на кампании и програми във време на криза. Предложихме редица успешни и находчиви идеи за справяне със ситуацията, с които да се подобрят резултатите и да се достигне до повече потребители.

Ролята на лоялните клиенти при провеждането на кампаниите

Още в началото обсъдихме ключовата роля, която лоялните клиенти играят при провеждането на кампаниите. Коментирахме тяхната значимост и при отчитане резултатите от промоциите, както и скритите рискове при пренебрегване активността на тези клиенти в дългосрочен план.

Друг значим фактор за провеждане на кампаниите в момента е извънредната ситуация, породена от коронавируса. Тя неминуемо оказва влияние върху целия сектор за бързооборотни стоки и съответно върху механизмите на промоциите. Новата реалност, в която се намираме, заражда нови тенденции, на които бизнесите е препоръчително да обърнат внимание. Като пример дадохме високия ръст на продукти, свързани със здравословното състояние на клиентите и особено на онези продукти, които имат благотворно влияние върху организма (т.е. не съдържат химии, оцветители, консерванти и т.н.). Разгледахме и тенденциите при потребителското поведение в онлайн пространството, главно на поколенията Z и Y, което носи ценна информация на бизнесите към кои платформи и услуги да насочат усилията си. Стигнахме до извода, че колкото по-дълго продължи извънредното положение, толкова повече ще се задържат и тези тенденции.

Негативни последици от карантината

Нямаше как да не повдигнем въпроса и за негативните последици от карантината, които влияят пряко върху поведението и потреблението на хората. Дистанционната работа и балансирането между работните ангажименти и отглеждането на деца са сред основните предизвикателствата, с които потребителите се сблъскват. И точно тук е моментът бизнесите да моделират промоциите и кампаниите си според нуждите на своите потребители. Идеята концепциите и механизмите да са насочени по посока улесняване и разнообразяване на ежедневието им е от особено значение за техния успех.

В контекста на преосмисляне на промоционалните кампании разгледахме и промените, които се налагат на организационно ниво. Масово кампаниите се провеждат на принципа „на парче“ или с други думи събраните данни и резултати се използват само за конкретната промоция и след това се забравят или изтриват. Нашият съвет към бизнесите е да запазят и анализират задълбочено данните, и да ги използват за следващата си промоционална кампания. Това разбира се, трябва да се случва разумно и в съответствие с действащото законодателство.

Ние от Mediapost Hit Mail сме на мнение, че натрупаната подробна информация за потребителите помага на всяка марка да опознае по-добре аудиторията си, за да й предложи по-качествено потребителско изживяване. То от своя страна, има решаващо значение както за успеха на промоционалните кампании, така и за цялостното отношение и потребление към марката.

Добри практики

За адаптиране към всички вече изброени тенденции и предизвикателства, посочихме някои добри практики и примери, които бързо и лесно да се приложат при организацията на кампаниите. Благодарение на тях промоциите ще се провеждат по най-ефикасния и удачен за ситуацията начин. Нашите 3 основни съвета към бизнесите са да се стремят към автоматизация на повечето процеси, да се фокусират върху онлайн каналите и електронната търговия и не на последно място да заложат на игровизацията в кампаниите си. Добавихме още редица ценни и полезни идеи, подходящи за сектора за бързооборотни стоки.

За да онагледим добрите практики анализирахме и примери за успешни, действащи промоционални кампании от американския, холандския и дори руския пазар. Всички те са открили креативни, забавни и иновативни начини да достигнат до повече потребители, като междувременно запазят и дори увеличат продажбите си. Неколкократно акцентирахме върху важността на човешкия контакт и осигуряването на качествено изживяване за потребителите.

Често допускани грешки

Освен добрите практики и идеи, нямаше как да не споменем и най-често допусканите грешки при провеждане на кампаниите, сред които са еднократната употреба на събрани данни, избягване на личен контакт, сложни механизми на промоцията и т.н.

Не на последно място, допълнихме наблюденията си и с малко статистически данни от сектора за бързооборотни стоки, които иззехме от съвместното ни проучване със сп. Progressive. Почти половината от запитаните дистрибутори и търговци от сектора отчитат поне 15% намалено потребление заради кризата с вируса. Въпреки това, по-голям е процентът на тези от тях, които не възнамеряват да променят комуникацията с потребителите си. Колкото до самото провеждане на кампаниите в сегашната криза, над половината от анкетираните признават, че ще ги отложат за периода след извънредното положение. 

В края на уебинара като бонус за участниците споделихме с тях няколко готови и напълно безплатни идеи от нас, които може да имплементират още в следващата си, а защо не и в текущата си кампания. Идеите са подходящи както за модерната, така и за традиционната търговия. Добавихме още редица други бонуси като отстъпки за софтуери за анализ на промоциите, безплатни консултации и отстъпки за услугите на Mediapost Hit Mail и т.н. Разбира се, участниците имат възможността да делегират изцяло подготовката и изпълнението на своята промоционална кампания на нашата агенция, разчитайки на нашите доказали се професионалисти в бранша и доверените ни партньори.

След приключване на уебинара, отделихме специално внимание и време за въпроси от страна на участниците. Те ни показаха още по-ясно кои са реалните пречки, трудности и страхове, които дистрибуторите и търговците срещат в сегашната криза. Получихме запитвания за приложими спрямо ситуацията B2B практики за успешни кампании, методи за продължаване на вече стартирали промоции, чиито награди не отговарят на нуждите на потребителите в момента и още много други.

Благодарим и на всички, които се включиха с интересни въпроси и дискусии по темите.

А за тези, които не успяха, оставяме линк към записите на уебинарите >> https://bit.ly/webinar-mediapost

***

Какво можете да направите сега?

1. Вече сме помогнали на много компании като Вашата, в десетки европейски държави и на различни езици. Затова, независимо от това какви са продуктите или услугите, които предлагате, със сигурност ще можем да Ви бъдем полезни. Свържете се с нас още сега, за да обсъдим заедно какво можете да направите, за да постигнете по-добри резултати от досегашните. Възможностите са толкова много!

2. Ако тази статия от блога ни Ви харесва и искате да получавате известия при публикуване на нова статия, абонирайте се за бюлетина ни, като кликнете тук. Ще Ви изпращаме имейл винаги когато имаме ново и полезно за Вас съдържание.

3. Ако искате да работите при нас, изпратете ни имейл на office@mediaposthitmail.bg като посочите в коя област от услугите ни искате да работите с какво според Вас можете да допринесете за общата ни цел – по-добри резултати за клиентите на „Медияпост Хит Мейл“.4. Разкажете и на приятелите си за чудесното съдържание, което публикуваме в блога. Споделете линк към тази статия само с един клик в LinkedInTwitter или Facebook