Броят на имейл потребителите преди масовото въвеждане на BIMI стандарт
Възходът на онлайн рекламата, в частност на тази в социалните мрежи и Google е неоспорим. Когато обаче говорим за тенденции в дигиталния маркетинг, не трябва да пропускаме новия BIMI стандарт и влиянието му върху един от най-ефикасните, но често подценявани комуникационни канали – имейл маркетинга.
Според Statista само за изминалата година броят на потребителите със собствена електронна поща е 3,8 милиарда души в световен мащаб. Прогнозите са, че до 2023-та той ще достигне 4,4 милиарда. С други думи – приблизително половината население на планетата.
Този огромен потенциален пазар отдавна е в полезрението на маркетинг експертите. Всеки, който се занимава с реклама, непрекъснато търси как да подобри резултатите си. А един от най-лесните и евтини начини да го постигне, е като използва по-добре възможностите на имейл маркетинга.
Подценяването на имейл маркетинга като комуникационен канал
Този вид комуникация позволява директна връзка с клиенти и абонати на чувствително по-ниска цена от други маркетингови канали. Заедно с това компаниите получават и допълнителни предимства, които оказват положително влияние върху бизнеса. Част от тях са: повече продажби и подобряване на отношенията с клиените, разпознаваемост, повишаване на трафика към сайта, оптимизиране на бюджета и сроковете за навлизане на пазара с нов продукт и т.н.
Тогава защо, макар и с доказано най-висока възвръщаемост на инвестициите, имейл маркетингът остава силно подценяван не само в България? Главното притеснение на бизнеса, свързано с имейлинг кампаниите, идва от погрешната представа за този вид дигитален маркетинг.
Повечето компании го разбират като досадно и агресивно изпращане на съобщения, с което рискът да отблъснат настоящи и бъдещи клиенти е твърде висок. Независимо дали става дума за масов мейлинг, имейл автоматизация, серия от имейли или имейл бюлетин, марките често отбягват този вид комуникация с потребителите. Попадането в спам папката и съответно загубата на доверие са основните им аргументи за това.
От друга страна, самите получатели подхождат с предубеждение и недоверие към подобен вид съобщения. За това до голяма степен допринасят и т.нар. „фишинг“ имейли (съобщение от компания, която клиентите познават добре, но всъщност изпратено от трета страна, която иска да злоупотреби с доверието им). Нараства броят на потребителите, които са имали горчив опит с фалшиви имейли от банки или несъществуващи сайтове за пазаруване, на пръв поглед сходни с тези, които редовно ползват и харесват.
В други случаи изпратените имейл кампании не са таргетирани правилно и съобщенията често съдържат ненужна или безполезна информация. Всичко това носи негативни емоции на потребителите.
Новият BIMI стандарт – повишаване на доверието към имейла
Коренът на проблема с предразсъдъците към използването на имейл маркетинг е в липсата на доверие в имейлите и доказателството за това кой ги е изпратил. От няколко години се работи активно по въпроса това доверие да бъде изградено и затвърдено. Очакванията са, че новият BIMI стандарт (от англ. Brand Indicators for Message Identification или на Индикатори на марката за идентифициране на съобщението) ще възстанови доверието на потребителите към имейл маркетинга. През последните две години този нов механизъм за проверка на съобщенията и техния подател позволява на компаниите да добавят своето лого към изпратения имейл, както е показано на картинката по-долу.
Така получателите могат да бъдат сигурни, че определено съобщение наистина е изпратено от някой, когото познават. Още по-добра новина за потребителите е, че стандартът набира все по-голяма популярност. В средата на миналото лято гигантът Google обяви, че се присъединява към BIMI Working Group, част от която са и имена като LinkedIn, Air Canada, eBay, Verizon media, 250ok, Fastmail и др.
Основното преимущество на въпросния BIMI стандарт е, че той показва на получателите кои имейли са автентични. Това автоматично би повишило броя на отворените съобщения. Освен това стандартът действа и като филтър за фишинг имейли, което увеличава потребителското доверие към компанията и към съдържанието на имейлите, изпратени от нея.
Ефектът на визуалната стимулация, свързана с новия BIMI стандарт, също не трябва да се подценява. В поредицата от имейл съобщения за деня ще се отличават тези, до които се вижда разпознаваемо лого. Това подобрява шансовете точно този имейл да бъде отворен и адресатът му да се превърне в потенциален клиент на марката.
BIMI стандарт и другите инструменти за удостоверяване
Към момента BIMI стандартът води класацията на стандартите за удостоверяване на мейли. Неслучайно го наричат DMARC 2.0 (вече установен стандарт, блокиращ всякакъв тип зловредни имейл съобщения, които могат да бъдат изпратени от определен домейн). Важно е да отбележим, че той не работи самостоятелно.
За прилагането му към всеки вид имейл маркетинг компанията трябва да познава и да използва останалите стандарти за удостоверяване на имейл съобщения – The Sender Policy Framework (SPF), The DomainKeys Identified Mail (DKIM), The Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC) и The Authenticated Received Chain (ARC).
За българските компании, които не включват имейлите в дигиталната си комуникационна стратегия, ще е по-трудно да се убедят в предимствата на BIMI стандарта. Но ако сте от тези, които изпращат или планират да изпращат редовен бюлетин – не го подценявайте. Ключова роля за възприемането му играят специализираните агенции като Медияпост Хит Мейл, които активно популяризират имейл маркетинг и най-актуалните тенденции в прилагането му.
Тук големите местни доставчици на имейл услуги (напр. abv.bg, mail.bg и dir.bg) също имат важна роля. Без да започнат да поддържат BIMI стандарта, навлизането му в България ще бъде много бавно.
И както обикновено се случва, бизнесите, които първи се „осмелят” да включат BIMI стандарта в стратегията си, ще бъдат най-облагодетелствани от неговите предимства. На фона на все по-ожесточената конкуренция, компаниите ще могат да се отличат по-бързо и по-лесно в пощенската кутия на своите настоящи и бъдещи клиенти. Това ще им помогне да подобрят резултатите на имейл маркетинга си и да постигнат за по-кратко време целите, свързани с този комуникационен канал.
Автор: Яна Петрова
ВАЖНО! Очаквайте скоро в блога на „Медияпост Хит Мейл“ подробни инструкции за това как да настроите BIMI за валидиране на собствения си домейн.
Какво можете да направите сега?
1. Вече сме помогнали на много компании като Вашата, в десетки европейски държави и на различни езици. Затова, независимо от това какви са продуктите или услугите, които предлагате, със сигурност ще можем да Ви бъдем полезни. Свържете се с нас още сега, за да обсъдим заедно какво можете да направите, за да постигнете по-добри резултати от досегашните. Възможностите са толкова много!
2. Ако тази статия от блога ни Ви харесва и искате да получавате известия при публикуване на нова статия, абонирайте се за бюлетина ни, като кликнете тук. Ще Ви изпращаме имейл винаги когато имаме ново и полезно за Вас съдържание.
3. Ако искате да работите при нас, изпратете ни имейл на office@mediaposthitmail.bg като посочите в коя област от услугите ни искате да работите с какво според Вас можете да допринесете за общата ни цел – по-добри резултати за клиентите на „Медияпост Хит Мейл“.
4. Разкажете и на приятелите си за чудесното съдържание, което публикуваме в блога. Споделете линк към тази статия само с един клик в LinkedIn, Twitter или Facebook.