bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29
bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29

10 доказано работещи начина да продавате повече в онлайн магазина си

За изминалата година електронната търговия у нас отчете ръст от 30%. Все повече потребители предпочитат да пазаруват онлайн, главно заради удобството и спестеното време. И все пак онлайн продажбите крият известни рискове. Един от тях е богатото изобилие от онлайн търговци, много от които не са надеждни. Често се случва продуктите, представени в електронния магазин, да не отговарят на търсеното качество. Друг път възниква проблем с плащането или доставката, което пък води до еднократни поръчки. И заради всичко Вашият бизнес също страда.

Вижте също: Имейл автоматизацията – как да печелите повече от нея?

Клопките за потребителите са много, а конкуренцията расте непрестанно. Следователно за да изпъкнете пред останалите в бранша, трябва да оправдаете доверието на клиентите си. Необходимо е да сте добре запознати с всяка стъпка от пътя на потребителя – от забелязването на продукта до купуването му. Важно е да създадете уникално потребителско преживяване – именно то ще Ви осигури лоялните клиенти. И разбира се, високите продажби.

Ако все още изпитвате колебания как да подобрите представянето на своя електронен магазин, значи сте попаднали на правилното място. В настоящата статия сме събрали 10 доказано работещи начина, с които ще увеличите онлайн продажбите си. Независимо дали продавате спортни екипи или предлагате градинарски услуги, нашите предложения са подходящи за всеки бизнес. Някои от тях може да изпробвате още сега, докато други изискват повече време и инвестиция. Но всички те гарантирано работят.

№1 Инвестирайте в качествено представяне на продуктите или услугите си

Посетителите на онлайн магазина Ви не могат да пипнат, усетят или изпробват Вашите продукти и услуги. Те разчитат на снимките и описанията, които сме им предоставили. Затова е изключително важно в каква светлина ще ги покажете. Ако снимките са некачествени или зле заснети, рискувате да загубите потенциалните си купувачи. Същото важи и ако описанията са неясни или пълни с правописни грешки и неточности.

Нашият съвет е да инвестирате в професионален фотограф и професионален копирайтър. Тази еднократна инвестиция ще Ви се изплати многократно в бъдеще. Красивите кадри винаги правят добро впечатление, а умело написаните текстове действат като магнит за продажби. Ако е възможно, добавете и 360-градусов изглед на артикулите в магазина Ви. Колкото по-детайлно потребителите разгледат продуктите Ви, толкова по-склонни ще са да ги купят.

№2 Създайте Opt-In Pop-Up

Един чудесен маркетингов инструмент, с който ще увеличите продажбите си. Направете форма, с която да подканите потребителите да Ви предоставят имейлите си. Тя ще се показва на основната Ви страница като изскачащ прозорец. От Вас зависи кога и как ще настроите този прозорец. Идеята е всеки, който посети магазина Ви, да я забележи.

В замяна на предоставените данни, Вие на свой ред трябва да предложите безплатна, полезна или интересна информация. Например, може да изпращате специални предложения на клиентите си или да ги информирате за предстоящи намаления. Ако те се интересуват от актуални новини за бизнеса Ви, предложете им да се запишат за нюзлетъра Ви. А защо не им изпратите и безплатни съвети и идеи за техния бизнес, ако сте в сферата на B2B продажбите. Независимо на кой вариант се спрете, важното е, че ще разширите базата си с данни. А с това паралелно ще пораснат и шансовете Ви за повече онлайн продажби.

№3 Персонализирайте съдържанието в онлайн магазина си

Когато това е технически възможно, създайте персонализирано съдържание и препоръки за всеки клиент. По този начин Вие значително ще подобрите потребителското изживяване на сайта си. Всеки един посетител ще открива точния продукт или услуга, които да отговорят на нуждите му. Това ще му спести време и усилия в лутане и търсене на желаното. Ако разполагате с твърде богат асортимент продукти, е възможно клиентът Ви да се изгуби или ядоса. При такива случаи персонализираното съдържание и препоръките намаляват процента на отказалите се от покупка клиенти.

№4 Не подценявайте силата на блог статиите

Това е един по-нестандартен начин за увеличаване на онлайн продажбите. Ако все още нямате блог, сега е моментът да го създадете. Ако пък разполагате с такъв, тогава е добра идея да го оптимизирате и поддържате редовно. Чрез полезни и интересни статии в блога Вие създавате добавена стойност към името на компанията си. Вашите клиенти ще откриват не само качествени продукти или услуги, но и ценно съдържание. Това съдържание ще отговаря на интересите или нуждите им, с което ще подобрите и потребителското изживяване на сайта Ви.

Основната идея е да създадете доверие в потребителите си – така те ще са по-мотивирани да се възползват от Вашите услуги или продукти. Дори да не го направят, винаги може да споделят статиите Ви в социалните си мрежи. Това ще генерира повече трафик към сайта Ви и ще привлече нови клиенти. А от там и повече продажби.

Ако се затруднявате със съставянето на текстовете, винаги може да се обърнете към специализирана агенция, която да Ви съдейства в това начинание.

№5 Създайте „sense of urgency” (чувство на неотложност)

Този начин за повишаване на онлайн продажбите работи върху потребителската психика. Целта е да създадете чувство на неотложност. Ето няколко примера как може да постигнете това: обявете, че избраният продукт е на изчерпване или може да бъде запазен за определено време. Друга опция е да предоставите специален промо код за допълнителни намаления, отново с краен срок.

По този начин създавате известно напрежение у потребителя. Той започва да си мисли, че ако не действа в кратки срокове, ще пропусне някоя невероятна оферта. Това съкращава времето, необходимо за взимане на решение за покупка. Същевременно клиентът се чувства удовлетворен и щастлив, тъй като е получил допълнителна отстъпка или е взел последната бройка.

Важно е да не прекалявате с подобни промоции и специални намаления. Ако Вашите клиенти забележат, че твърде често пускате такива предложения, те ще спрат да имат желания ефект върху тях. Планирайте стратегически и винаги следете кое предложение се приема най-добре от аудиторията Ви.

№6 Улеснете процеса на завършване на поръчката

Надали има нещо по-досадно от трудното и проблемно завършване на поръчката. Когато клиентът Ви срещне затруднения в този финален етап, цялата емоция от пазаруването отива на вятъра. Много вероятно е и той да се откаже да плати, от което страдате и Вие. За да не се стига до подобни неприятни ситуации, е важно максимално да улесните този процес.

Премахнете всички излишни стъпки и ненужни полета за попълване. Същото важи и за информация, която не засяга клиента в този момент. Постарайте се да запазите едно и също чувство на лесна и приятна комуникация през цялото време на пазаруването. Именно така клиентите Ви няма да изоставят количките си и винаги ще предпочитат Вас пред конкурентите.

№7 Предложете повече опции за плащане

Това, че клиентът Ви е достигнал етапа на плащане, все още не ви гарантира покупката. Ако му предоставите твърде малко опции за плащане, рискувате да го загубите като клиент. Нашият съвет е да не разчитате само на наложения платеж или този с кредитна карта. Разширете спектъра си и предложете банков превод.

А защо не се вдъхновите от последните тенденции за плащане с онлайн портфейл или с телефон? Технологиите напредват и клиентите Ви искат всичко да се случва възможно по-лесно и бързо. Дайте им желаното, за да ви отвърнат и те с повече продажби.

№8 Бъдете постоянни в грижата към клиентите

Да предположим, че Ваш клиент успешно завършва и плаща поръчката си. Ако в този момент прекратите комуникацията си с него, това може да бъде последната му поръчка. Важно е да покажете отношение и грижа, с които да го спечелите като лоялен клиент. Съветваме Ви да му изпратите имейл, в който той да открие полезна информация за поръчката си. Например, на какъв етап е (обработена, изпратена, взета от куриер) или с кого може да се свърже, ако възникне проблем.

Друга възможност е да му препоръчате сходни продукти, които да грабнат интереса му. Винаги може да изпратите и специална оферта, отстъпка или безплатен продукт при следваща поръчка. Така със сигурност ще спечелите доверието и симпатиите на клиента си.

№9 Използвайте най-ценния си ресурс – лоялните клиенти

Понякога се случва посетителите на онлайн магазина Ви да се натъкват на повтарящи се проблеми, за които Вие дори не подозирате. И именно това може да отказва потенциалните Ви клиенти да продължат с пазаруването. Възможно е тези пречки да са под формата на технически проблем на сайта, невъзможност за поръчка, неработещ линк и т.н. Опциите са много, но за Вас е важно да ги откриете и разрешите навреме.

Един хитър начин, с който ще си спестите време в тестове и проверки, е да се допитате до редовните си клиенти. Изпратете им въпросници относно изживяването им на сайта. Нека в тях опишат какви проблеми откриват и какви препоръки имат към Вас. Използвайте и анализирайте внимателно получената обратна връзка. Тя ще Ви помогне да им предоставите по-качествено и полезно изживяване, което ще се отрази и върху продажбите.  

№10 Използвайте силата на имейл маркетинга

Последният ни съвет в този списък е да заложите на имейл маркетинга. Тук не говорим за писане на имейли на ръка до цялата Ви база данни. Идеята е да се възползвате от предимствата на имейл автоматизацията. Чрез нея ще изпращате подходящи имейл съобщения на клиентите си в отговор на определени действия от тяхна страна. В крайна сметка всичко опира до това да достигнете до повече хора с правилно съобщение в правилния момент.

Поредицата от имейли върши чудеса за по-сложни продукти или за сайтове с голямо разнообразие. Периодичният, но и редовен имейл бюлетин Ви помага да продавате по-добре както сезонните стоки, така и да обявявате разпродажба на залежала стока . С такъв тип имейли може да приветствате новите си клиенти (welcome съобщения при регистрация) или да се грижите за редовните си такива (напомняния за изоставена количка, изпращане на топ оферти и т.н.). Най-голямото удобство за Вас е, че веднъж настроен, този тип имейл кампании работи за Вашия бизнес почти на автопилот.

В заключение към дотук казаното, може да добавим, че във времето със сигурност ще откриете и други работещи начини, с които да повишите продажбите си. Но докато ги търсите и тествате, спокойно може да изпробвате нашите предложения. Макар при някои от тях резултатите да идват малко по-бавно (напр. блог статиите), ще сте сигурни, че времето, усилията и инвестициите не са били напразни. Ако се колебаете кой подход да приложите, тогава се свържете с нас. Ще обсъдим подробно най-правилната стратегия за Вашия бизнес и ще Ви окажем съдействие в прилагането и изпълнението й.

Автор: Яна Петрова

***

Какво можете да направите сега?

1. Вече сме помогнали на много компании като Вашата, в десетки европейски държави и на различни езици. Затова, независимо от това какви са продуктите или услугите, които предлагате, със сигурност ще можем да Ви бъдем полезни. Свържете се с нас още сега, за да обсъдим заедно какво можете да направите, за да постигнете по-добри резултати от досегашните. Възможностите са толкова много!

2. Ако тази статия от блога ни Ви харесва и искате да получавате известия при публикуване на нова статия, абонирайте се за бюлетина ни, като кликнете тук. Ще Ви изпращаме имейл винаги когато имаме ново и полезно за Вас съдържание.

3. Ако искате да работите при нас, изпратете ни имейл на office@mediaposthitmail.bg като посочите в коя област от услугите ни искате да работите с какво според Вас можете да допринесете за общата ни цел – по-добри резултати за клиентите на „Медияпост Хит Мейл“.4. Разкажете и на приятелите си за чудесното съдържание, което публикуваме в блога. Споделете линк към тази статия само с един клик в LinkedInTwitter или Facebook