bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29
bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29

4 идеи за имейл кампании, които може да приложите още сега

Имейл кампаниите Ви помагат да достигнете в правилното време до аудиторията си с релевантни оферти или ценно съдържание. Чрез тези кампании Вие не само увеличавате продажбите си, но и поддържате бранд имиджа си. И не на последно място – изграждате силна връзка между Вас и клиентите Ви.

Има различни причини за провеждането на една имейл кампания. Масова практика е да се изпращат имейли с цел поддържане интереса на потенциалните клиенти (lead nurturing). Тези клиенти имат нужда от повече време, за да направят покупка. Време, което Вие използвате, за да се “грижите“ за тях чрез учтиви напомняния или поздравителни картички. Така, когато дойде моментът за покупка, тези клиенти ще изберат точно Вас, заради отношението, което сте им показали.

Друга причина е събирането на повече релевантна информация за клиентите, които са се абонирали за бюлетина Ви. Със събраната информация след това изготвяте и изпращате персонализирани оферти до съответните клиенти. Тези оферти имат по-висок open rate и като цяло се възприемат по-добре от аудиторията.

С имейл кампанията може да събирате и фийдбек (обратна връзка) от клиентите си за определен продукт или услуга, а защо не и за цялостното представяне на бранда Ви. Това е особено ценна информация, която да използвате за подобряване на обслужването или повишаване качеството на предлаганите стоки и услуги.

Независимо какъв е Вашият мотив да провеждате имейл кампания, в този материал ще Ви предложим 4 страхотни идеи, които може да приложите още сега. Някои от тези идеи са подходящи за новите Ви клиенти, докато други работят успешно при лоялните Ви потребители.

№1 Onboarding имейли с отношение

Първото ни предложение е да създадете поредица имейли, които да изпращате до клиентите, които току що са се регистрирали на сайта Ви. Съдържанието на тези имейли зависи от профила на всеки бизнес, но цялостната идея е да покажете отношение и грижа към всеки един клиент.

Така например, ако имате уебсайт с много под/категории, може да улесните клиентите си, като им разкажете или представите всяка секция поотделно в поредица от имейли. По този начин ще сте сигурни, че те няма да се изгубят на сайта Ви, и съответно да се откажат от Вас.

Същото важи, ако продуктите или услугите Ви са по-специфични и изискват допълнителни указания за употреба. Тези указания може да опишете в няколко последователни имейла, с които клиентите постепенно да се обучат. При възможност, Ви съветваме да заснемете видео уроци с пояснения, тъй като видео съдържанието винаги се възприема по-бързо и лесно от аудиторията.

След като веднъж създадете тази поредица, най-правилната следваща стъпка е да я автоматизирате. Така ще си спестите много време в индивидуалното изпращане на поредицата имейли до всеки нов регистриран потребител.

Бонус съвет: Добра практика е към всеки подобен имейл да прикачвате линк към сайта Ви или друг вид приканване към пазаруване.

№2 Автоматизирайте загрижеността си

Тази идея може да приложите спрямо клиентите си, за чиито рождени дни имате информация. Изпращането на поздравителни картички за личния им празник е жест, който прави добро впечатление на аудиторията.

Ако искате да направите по-оригинален поздрав, нашият съвет е той да бъде под формата на малък подарък, който ще мотивира клиента да купи от Вас. Този подарък може да бъде код с отстъпка от крайната сума или безплатна доставка. Друг вариант е клиентът да получи малък подарък със следващата си поръчка.

Изборът на подарък зависи и от възможностите на всеки бизнес. С други думи, ако отстъпките и безплатните продукти не са по вкуса Ви, защо не изпратите електронна книга или безплатен достъп (за определен период) до съдържание, което по принцип е платено? Въпреки че подаръкът не е материален, понякога той може да донесе много по-голяма добавена стойност, в сравнение с материалния.

На който и вариант да се спрете, отново Ви приветстваме да автоматизирате имейлите, с които ще изпращате поздравите и подаръците си. Само си представете колко време ще си спестите в проследяване на дати и изпращане на индивидуални имейли към всеки рожденик. Дори в даден момент да желаете да промените своя подарък, след това отново може да продължите с автоматизацията.

№3 Внимание към лоялните абонати

Повечето платформи за имейл кампании дават възможност да сегментирате клиентите си. Нашият съвет е да използвате като критерий честотата на отваряне на имейли, по-позната като open rate. След като експортирате най-лоялните си абонати, които редовно четат имейлите Ви, може да преминете към изготвянето на персонални ексклузивни оферти, специално за тях.

Идеята е офертата Ви да звучи примамливо, сякаш е нещо достъпно само за отбрана аудитория. За да постигнете този ефект може още в полето subject да привлечете вниманието с нещо подобно на „(Име), не изпращам този имейл до всички“. Така клиентът ще се почувства специален и със сигурност ще му е любопитно какво съдържа имейлът Ви.

В текста на самия имейл е важно да уточните защо офертата е специална и не се предлага на всеки. Съветваме Ви да не залъгвате клиентите си с ексклузивни оферти, които след това се оказват намаление от 5 или 10 лв. или се предлагат на всички клиенти. Също така не е необходимо да правите голямо ценово намаление, а просто да изпъкнете с оригинално предложение.

Така например, може да предоставите на клиента възможност да бъде от първите, които да поръчат от продукт със силно ограничено количество, преди той да бъде пуснат в продажба за масовата аудитория. На това предложение ще бъде трудно да се устои.

Бързаме да уточним, че такъв тип имейли и като цяло кампании, е редно да се провеждат разумно и в граници. Ако изпратите подобен имейл на клиент, който не е отварял Ваше съобщение от месеци, а Вие го наричате лоялен абонат, рискувате да се злепоставите. С други думи, добре селектирайте абонатите, на които ще предложите подобен тип оферти, за да сте сигурни, че няма да навредите на реномето си, а и кампанията Ви да постигне желания резултат.

№4 Заложете на съдържанието

Както вече споменахме с помощта на имейл кампаниите може да достигате до аудиторията си и с полезно съдържание. А какво по-полезно от блог постовете на сайта Ви? Ако все още нямате развит блог, сега е моментът да го изградите, за да добавите повече стойност и трафик към уебсайта си. Честотата на публикуване и съдържанието на статиите зависи от профила на бизнеса Ви. За да се ориентирате какво и кога да публикувате, Ви съветваме да хвърлите едно око на конкурентите си в бранша.

Някои компании имат блогове, но тъй като не ги популяризират, голяма част от клиентите им дори не подозират за тяхното съществуване. По този начин ресурсът се пропилява, вместо да се използва за привличане на нови клиенти.

Чрез RSS feed кампания (Really Simple Syndication, прев. Наистина просто разпространение) ще може да изпращате имейли с нотификации за нови блог постове. Така ще създадете и разнообразие в изпращаните имейли – освен с оферти и намаления, ще комуникирате с клиентите си и чрез полезна информация. Целта е бързо и лесно да насочите трафик към сайта си, тъй като това ще повиши шанса посетителите да направят покупка от Вас.

Ако инвестирате в интересно, релевантно и достоверно съдържание, Вашите клиенти ще започнат да Ви приемат и като надежден източник на информация, който да проверяват редовно. Бъдете сигурни, че сте предоставили бутони за социалните мрежи, за да може доволните читатели да споделят постовете Ви.

Завършваме материала с още един съвет – не се страхувайте да експериментирате с имейл кампаниите. Докато прилагате нашите идеи, е много възможно да ви хрумне и Ваша собствена или пък да измислите Ваша интерпретация на друга популярна имейл кампания. Важното е да тествате и непрестанно да анализирате резултатите от кампаниите си. Допитвайте се до аудиторията си, когато се колебаете, за да създавате истински трайни връзки с клиентите си.

Ако изпитвате затруднения или провеждането на такава кампания Ви е непознато, винаги може да се обърнете към нас – с радост ще Ви съдействаме!

Автор: Яна Петрова

***

Какво можете да направите сега?

1. Вече сме помогнали на много компании като Вашата, в десетки европейски държави и на различни езици. Затова, независимо от това какви са продуктите или услугите, които предлагате, със сигурност ще можем да Ви бъдем полезни. Свържете се с нас още сега, за да обсъдим заедно какво можете да направите, за да постигнете по-добри резултати от досегашните. Възможностите са толкова много!

2. Ако тази статия от блога ни Ви харесва и искате да получавате известия при публикуване на нова статия, абонирайте се за бюлетина ни, като кликнете тук. Ще Ви изпращаме имейл винаги когато имаме ново и полезно за Вас съдържание.

3. Ако искате да работите при нас, изпратете ни имейл на office@mediaposthitmail.bg като посочите в коя област от услугите ни искате да работите с какво според Вас можете да допринесете за общата ни цел – по-добри резултати за клиентите на „Медияпост Хит Мейл“.4. Разкажете и на приятелите си за чудесното съдържание, което публикуваме в блога. Споделете линк към тази статия само с един клик в LinkedInTwitter или Facebook