bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29
bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29

Колко често трябва да изпращате имейли, за да постигнете своите бизнес цели?

Знаете ли колко хора използват електронната си поща всеки ден?

За изминалата година числото е над 3,9 милиарда души, а прогнозата за 2021-ва е броят им да достигне до 4,1 милиарда.

Сега си представете какво количество имейли получават тези потребители ежедневно. В морето от електронни писма е наистина трудно да отличите своето. То трябва да пристигне в точния момент, при точния човек и да носи правилното послание.

Да улучите идеалния момент е може би най-трудната задача. Колкото и страхотен имейл да сте написали, ако той не бъде изпратен когато е най-необходим, усилията Ви ще са напразни. Именно на това ще посветим статията днес на въпроса колко често трябва да изпращате имейли до своята база с контакти, за да постигнете заложените цели. 

Нека започнем с уточнението, че понятието “често“ е твърде обширно и има различно значение за всеки бизнес. Докато при една компания ежеседмичните имейли дават добри резултати, при друга месечният нюзлетър работи по-успешно.

Това се получава, защото има различни фактори, които обуславят необходимостта от изпращане на имейли. От една страна има автоматизирани имейли, изпращани в отговор на действие от страна на клиента, както и напомнянията за предстоящо намаление. Някои компании пък поздравяват клиентите си за рождените им дни. Трети изпращат регулярен бюлетин (нюзлетър) и т.н. С други думи, причините да изпратите имейл са много и най-разнообразни.

Не прекрачвайте границата с имейлите

Независимо какви са Вашите причини да изпращате имейли, имайте предвид, че винаги съществува риск от грешки. Границата между това да прекалите с имейлите и това да изпратите недостатъчно писма, е наистина много тънка.

В единия случай рискувате да станете досадни за абонатите си заради твърде честата комуникация. Много вероятно е те да се отпишат от имейлите Ви изцяло, което драстично намалява шансовете отново да пазаруват от Вас.

В другия случай хората просто ще забравят за Вас и почти сигурно ще се спрат на някой от конкурентите Ви. Има и по-лош вариант: клиентите Ви ще останат разочаровани или дори ядосани от липсата на комуникация, което е възможно най-лошата реклама за бизнеса Ви.

Целта е да откриете златната среда – да изпращате толкова имейли, че да напомняте за себе си, без това да Ви коства загубата на клиенти. Разбира се, точна бройка на имейлите няма. Но ние имаме няколко препоръки, които ще Ви помогнат да прецените каква честота на изпращане пасва на Вашата компания.

Автоматизирайте имейл комуникацията

Първият ни съвет е да се възползвате от предимствата на имейл автоматизацията. Когато автоматизирате имейлите си, може да сте сигурни, че никога няма да пропуснете “точния момент“. Те винаги пристигат в идеалното време, защото се изпращат при активирането на определени процеси, избрани от Вас. Такива са регистрация на поръчка, изоставяне на количката, отказано плащане, липса на активност от страна на клиента или дори поздравителна картичка за рожден ден. 

Още по-добре за Вас е, че може да автоматизирате не само гореспоменатите имейли. Може да настроите съобщения, с които да подсещате своите клиенти за себе си на всеки 2-3 месеца. А защо не използвате предварително написана имейл поредица за следващата си кампания за целево привличане? Така клиентите Ви ще получават съобщения, които да поддържат интереса им и да ги мотивират да изберат Вас, когато дойде момента за покупка.

Не на последно място, имейл автоматизацията гарантира, че ще избегнете някои чисто човешки грешки. В това число влизат и прекомерното изпращане на имейли, досадни правописни или пунктуационни грешки, както и пропускането да се изпратят имейли, когато са най-необходими.

И още нещо – докато заредените имейли се изпращат, Вие можете лесно да следите ефективността им. Всички резултати на автоматизацията са напълно измерими. Това означава, че може да нанасяте промени в стратегията, когато това е необходимо.

Съобразете се с бранша

Друг важен фактор, който да вземете предвид, е приложението на продуктите или услугите, които предлагате. Така например, ако клиентите Ви ги използват ежедневно, тогава може да си позволите да им изпращате имейли всяка седмица. Те ще бъдат заинтересувани от промоции, промени в цените или друга полезна информация.

Ако не планирате намаления и промени обаче, нашият съвет е да създадете съдържание (напр. блог статии), които да споделяте с аудиторията си. Напомнете им с имейл, че на Вашия сайт ги очаква интересна и полезна информация – така те ще бъдат мотивирани да го посещават и съответно да пазаруват отново от Вас.

Но ако Вашите клиенти се възползват от услугите/продуктите Ви по-рядко, тогава рискувате да ги отблъснете, ако прекалите с комуникацията. Да предположим, че предлагате смяна на зимни гуми. В този случай клиентите Ви надали ще бъдат заинтересовани от имейл известяване в средата на лятото. Разбира се, това правило има и изключения, но все пак е фактор, който да вземете предвид.

И ако все още не може да прецените колко често да изпращате имейли за своите продукти или услуги – погледнете как се справя конкуренцията. Може да се абонирате за нюзлетърите на няколко конкуренти и да наблюдавате тяхната честота на изпращане. Това ще Ви бъде полезно, за да се ориентирате какво и кога да изпращате и Вие.

Дайте избор на клиентите си

Въпреки че Вие сте адресантите на имейли, Вашите клиенти ще Ви ценят по-високо, ако им дадете известен контрол. Какво имаме предвид? Когато се регистрират на сайта Ви, можете да добавите опция за избор на вида и честотата на имейл известяване. Добра идея е да посочите различни типове имейли, от които те да избират. Например, може да се откажат от нюзлетъра Ви, но да искат да получават имейли за промоции и намаления или обратното. Когато им дадете тази автономност, си гарантирате, че няма как да прекалите с комуникацията и да ги изгубите като клиенти.

Съветваме Ви да прикрепите линк за промяна на имейл известията към имейлите, които ще им изпращате занапред. Така, те винаги ще чувстват, че имат контрол, а Вие ще знаете, че комуникацията Ви е уместна.

Винаги съществува опцията да се допитате до аудиторията си. Проведете онлайн проучване сред клиентите си за типа имейли, които искат да получават, както и за честотата им. Получените отговори ще Ви помогнат да изградите стратегия, която ще работи успешно.

Персонализирайте имейлите си

Когато това е възможно, изпращайте персонализирани имейли, вместо масови и безлични съобщения до всички клиенти. Ако се затруднявате в изготвянето на такива имейли, винаги може да се обърнете към маркетинг агенция с опит в областта

Идеята на персонализираните имейли е да отговорят на конкретните нужди на конкретния клиент. Той няма да получи просто имейл с актуалните Ви промоции, а специално селектирани предложения за него. Така увеличавате шансовете си клиентът да отвори имейла Ви, както и да не Ви приеме за агресивни или досадни в комуникацията.

Тествайте и отново тествайте

Последният ни съвет към Вас е да не се страхувате да експериментирате. Това е единственият начин да откриете онази честота на изпращане, която ще Ви помогне да постигнете целите си.

Преди да проведете какъвто и да е тест, отделете време да анализирате ефективността на имейлите си за последния месец или два. Търсете тенденции – както позитивни, така и негативни, за да прецените какъв тест да проведете. Ако забележите, че голям брой клиенти се отписват от нюзлетъра Ви, може да го превърнете от седмичен в месечен.

Същото важи и в обратната ситуация – ако все повече клиенти се абонират за Вашите имейли, защо не им предоставите по-редовно своето съдържание? Отново Ви припомняме, че може да разчитате на имейл автоматизацията и в тестването. Така ще имате повече време да се фокусирате върху анализ на резултатите от тестовете.

В заключение, може да кажем, че формулата за успех е комбинация от редовно изпращане на имейли, примесено с голяма доза тестове. Най-важното обаче е, че когато имате да кажете нещо интересно на клиентите си, имейлът е възможно най-подходящият канал за това. И когато информацията, която изпращате, е уместна и полезна, честотата на общуване няма да е никакъв проблем.  

Автор: Яна Петрова

Какво можете да направите сега?

1. Вече сме помогнали на много компании като Вашата, в десетки европейски държави и на различни езици. Затова, независимо от това какви са продуктите или услугите, които предлагате, със сигурност ще можем да Ви бъдем полезни. Свържете се с нас още сега, за да обсъдим заедно какво можете да направите, за да постигнете по-добри резултати от досегашните. Възможностите са толкова много!

2. Ако тази статия от блога ни Ви харесва и искате да получавате известия при публикуване на нова статия, абонирайте се за бюлетина ни, като кликнете тук. Ще Ви изпращаме имейл винаги когато имаме ново и полезно за Вас съдържание.

3. Ако искате да работите при нас, изпратете ни имейл на office@mediaposthitmail.bg като посочите в коя област от услугите ни искате да работите с какво според Вас можете да допринесете за общата ни цел – по-добри резултати за клиентите на „Медияпост Хит Мейл“.4. Разкажете и на приятелите си за чудесното съдържание, което публикуваме в блога. Споделете линк към тази статия само с един клик в LinkedInTwitter или Facebook