Под „маркетинг автоматизация“ все още много хора разбират тежка и трудна за работа система. Според тях автоматизиран маркетинг може да се прави само или през софтуер, който е част от по-голямa CRM платформа, или от специализирано решение. Но и двете струват твърде много. Други приемат, че поредицата от имейли е маркетинг автоматизация. Всъщност, това е само една част от нея. Ако се ограничите само до автоматизираните имейли, ще пропуснете останалите канали, чрез които можете да достигнете до своите потенциални или настоящи клиенти.
Маркетинг автоматизацията в полза на бизнеса е доста по-лесно приложим похват, отколкото първоначално изглежда. Може би не искате да навлизате в твърде сложни процеси и детайли. Затова една добра комбинация от по-масови решения, налични на пазара, може да Ви свърши чудесна работа като начало. При това без да инвестирате цяло състояние.
Много от клиентите Ви не са готови да купят веднага Вашите продукти или услуги. Те търсят информация, събират мнения, сравняват характеристики и т.н. Затова е важно да сте близо до тях във всеки момент, а когато са готови да преминат към покупка, да им помогнете да изберат точно Вас.
Маркетинг автоматизацията Ви помага да реагирате незабавно на всеки сигнал, че клиентът е готов да направи следващата крачка. С помощта на софтуер Вие можете да автоматизирате повторяеми процеси като изпращането на имейли или SMS съобщения, постове в социалните мрежи, целеви страници, дори и онлайн кампании. Така ще осигурите на клиентите си персонализирано изживяване и ще продавате почти на автопилот.
Потенциален клиент идва на Вашия щанд по време на изложение. Вие му предлагате да се регистрира на специално разработена за изложението целева (лендинг) страница. Той го прави и веднага след регистрацията получава имейл, в който му благодарите за посещението. Изчаквате два дни и му изпращате втори имейл, с който го каните да изтегли Вашата електронна книга. Когато клиентът направи това, го включвате в ремаркетинг аудитория за PPC реклама в Google и Facebook. Ако до три дни клиентът не кликне върху никоя от рекламите Ви, автоматично му изпращате напомнящ SMS.
Не забравяйте, че настройването на кампания като описаната по-горе е по-лесно, отколкото Ви се струва. Да, необходимо е известно първоначално усилие. Трябва да опишете процеса и след това да подготвите необходимите целеви страници и съобщения за имейл или SMS. Но ако веднъж го направите, след това цялата верига от съобщения и процеси ще работи без почивка за подобряването на Вашите бизнес резултати. От Вас ще се очаква само да правите леки корекции, за да увеличите многократно ефекта от автоматизацията.
За да започнете да използвате маркетинг автоматизацията в услуга на своя бизнес, на първо време Ви трябват две неща: желание и пилотен проект. Ако имате първото, ние можем да Ви помогнем за второто. Ще разработим заедно маркетинг фуния, през която ще минават потенциалните Ви клиенти, преди да вземат решение за покупка. Ще настроим процесите според фунията и ще определим кога започва всеки един от тях.
А след като опитате веднъж какво означава да автоматизирате маркетингови процеси, ще искате да го правите отново и отново. Дори когато се изправите пред дребна стъпка по пътя Ви като потребител, ще усетите, че планирате как тази стъпка може да бъде автоматизирана по някакъв начин.
Гарантираме Ви го!
Но нека Ви дадем и ясен и конкретен пример за маркетинг автоматизация. Регистрирайте се тук и ще Ви покажем една примерна кампания. Сами ще се убедите в предимствата на този изключително интересен маркетингов похват.