bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29
bg Понеделник - Петък 09:00-18:00
Имейл: office@mediaposthitmail.bg Телефон: +359 2 962 86 29

Топ 5 предимства на маркетинг автоматизацията, от които да се възползвате през 2020 г.

Настоящата година поднесе редица предизвикателства и неприятни изненади на всеки бизнес. Заради кризата с коронавируса много маркетингови кампании и лоялни програми бяха поставени на пауза. На някои фирми се наложи да замразят работата си или дори да съкратят служители.

Несигурните времена обаче не трябва да са оправдание за изоставяне и излишно забавяне на планираните маркетинг активности. Точно сега е моментът да оптимизирате бизнеса си, за да изпреварите конкурентите си. Един от начините да постигнете това, е като използвате инструментите на маркетинг автоматизацията в своя полза.

В същността си автоматизацията Ви помага именно да оптимизирате – както времето и усилията на екипа си, така и повторяемите маркетингови задачи. Но за да се възползвате от най-големите предимства на маркетинг автоматизацията, трябва първо да се запознаете с нея отблизо.

Какво е маркетинг автоматизация?

Терминът обхваща всяко решение, платформа или инструмент, които позволяват на компанията да оптимизира, автоматизира и измерва своите маркетингови задачи и работни процеси. Крайната цел е да се повиши оперативната ефективност на бизнеса и съответно да се увеличат приходите.  

Маркетинг автоматизацията включва и имейл автоматизация – нещо, за което все повече се говори през последните години. Благодарение на нея може да изпращате максимално релевантни имейл съобщения на клиентите си в отговор на определени действия от тяхна страна. В крайна сметка всичко опира до това да достигнете до повече хора с правилно съобщение в правилния момент.

Нека разгледаме един конкретен пример, за да вникнете по-дълбоко в същността на маркетинг автоматизацията. Да предположим, че имате кампания за целево привличане (lead generation) и трябва да изпратите Х поредни имейла до своите потенциални клиенти в продължение на Y седмици. Най-ефективното и елегантно решение в случая е да автоматизирате поредицата от имейли (известни и като автореспондери). Чрез специализиран софтуер тези имейли ще бъдат настроени и изпратени в правилното време и на правилния човек. От Вас се иска единствено да заложите първоначалната логика и текстове. След това ще можете да фокусирате времето и усилията си върху друга важна задача. 

Същите автоматизирани имейли можете да използвате и при изоставена количка в онлайн магазина си. Като изпратите код за отстъпка или специална оферта на посетител, който е започнал процеса по поръчка, но не го е довършил, увеличавате многократно шансовете си да го привлечете като клиент. Ако пък се налага да известите цялата си база данни с клиенти за важно събитие/промяна, масовият имейлинг ще Ви спести много време и труд.

Но фокусът на тази статия не е имейл автоматизацията – за нея вече имаме много интересен материал, който можете да прочетете ТУК.

Нека сега разгледаме топ 5 предимства на маркетинг автоматизацията, които ще Ви помогнат да оцените нейните възможности още днес.

#1 Пестите ценни ресурси

Да автоматизирате процесите, които Ви костват най-много работа, означава да спечелите часове, ако не и дни свободно време за себе си и за своите колеги. Този спестен ресурс дава възможност и на Вас, и на екипа Ви, да се фокусирате върху други важни проекти или да обърне повече внимание на потенциалните си клиенти. А когато техният брой расте, с него се увеличават и продажбите.

Освен за по-облекчения график, маркетинг автоматизацията допринася и за стимулиране на креативността на служителите Ви. Когато те не са натоварени с механична (и честно казано досадна) работа, ще им бъде много по-лесно да проявят изобретателност и алтернативно мислене. Тази креативност можете да използвате, за да оптимизирате клиентското обслужване или за да разрешите по-комплексни казуси. И още нещо – когато дадете на колегите си поле за изява, те ще бъдат много по-мотивирани в работата си и ще се чувстват по-оценени.

#2 Увеличавате приходите си

Съвсем логично последствие от оптимизираното време е да забележите ръст в приходите на компанията си. Служителите Ви няма да бъдат ангажирани с писане на имейли или анализ на данни, тъй като автоматизиран софтуер ще се грижи за това. Вашият екип ще има за задача да затваря сделки и да привлича нови клиенти.

Разбира се, инвестицията в подобен софтуер не е малка, но много бързо средствата ще бъдат оправдани. Ако към момента не разполагате с бюджет за тази оптимизация, винаги може да се доверите на специализирана агенция с богат опит в маркетинг автоматизацията, която да Ви консултира за това откъде да започнете. Някои процеси могат да се автоматизират на сравнително добра цена, без да се налага да инвестирате цяло състояние в това.  

#3 Опознавате аудиторията си по-добре

Едно от най-големите преимущества на автоматизирания софтуер е възможността му да прави подробни анализи (особено когато работи с данните от Вашата CRM система). До Вас ще достига информация както за резултата от всяка кампания, така и за профилите на клиентите, които са проявили интерес към нея. Колкото по-добре познавате своите потребители и техните нужди, толкова по-лесно и бързо ще им осигурите това, което те търсят – което в крайна сметка е целта на маркетинга.

Но ползите не се изчерпват дотук. Както споменахме, маркетинг автоматизацията ще освободи графика на служителите Ви, в това число и на отдела за клиентско обслужване. Така този отдел ще може да обърне още повече време и внимание на клиентите, които имат нужда от “побутване“, за да изберат именно Вас. Или да покаже лично отношение и грижа към лоялните клиенти, което ще заздрави връзката Ви с тях. 

В допълнение, служителите Ви ще може да се обърнат и към клиентите, които са се отказали от Вашите продукти или услуги. Чрез проучвания, които отново може да автоматизирате, ще разберете какви са причините и проблемите на тези потребители. Дори съответният отдел да не успее да ги разреши, със сигурност ще има по-ясна представа за имиджа на бизнеса Ви сред потенциалните клиенти.

#4 Връзката на маркетинг специалистите с търговците се подобрява

Не е тайна, че между двата отдела често се поражда напрежение, което неминуемо влияе върху целия бизнес. Понякога единият не успява да достигне до достатъчен брой потенциални клиенти, с които другият да затвори сделка. С други думи, всяко улеснение в комуникацията и общата им работа ще бъде от полза за бизнеса.

Благодарение на маркетинг автоматизацията, маркетинг отделът ще достига до много повече потенциални клиенти и то без това да му коства десетки дни работа. Така ще се отворят повече възможности за сделки на отдела по продажби.

Важно е да отбележим, че автоматизираният софтуер работи с критерии за отсяване на потенциалните клиенти (лийдове). Следователно, до отдела по продажби ще достигат само клиенти с добър потенциал, което отново спестява много време и усилия.

#5 Правите по-точни прогнози

Маркетинг автоматизацията Ви позволява да сте наясно през цялото време как протичат кампаниите Ви. Чрез подробния софтуерен анализ, Вие ще знаете кои са слабите и силните страни на всяка кампания. Така ще може да реагирате своевременно, за да постигнете възможно най-добрите резултати.

Софтуерът има още едно преимущество – дава ви много реалистични прогнози за бъдещето, базирани на данните от предходните Ви кампании. А да разполагате с такова знание е истинско богатство. Ще може да разпределяте бюджета си много по-стратегически и така значително ще намалите риска от провал.

Бонус съвет: Нека Ви разкрием още едно преимущество на маркетинг автоматизацията, от което да се възползвате тази година. Една от най-горещите маркетинг тенденции на 2020-та са чат ботовете. Благодарение на тях, Вашите настоящи и бъдещи клиенти няма да имат оправдание да напуснат сайта Ви объркани или неудовлетворени. Сега е моментът да автоматизирате и оптимизирате комуникацията, за да намалите процента на недоволни клиенти.

В заключение може да кажем, че маркетинг автоматизацията ще даде нов тласък на бизнеса Ви. Чрез нея ще повишите количеството и качеството на свършената работа, без това да натоварва излишно Вас или колегите Ви.

Ако все още имате въпроси по темата или искате да откриете още страхотни преимущества на маркетинг автоматизацията, свържете се с нас. Ние ще Ви помогнем да навлезете в процеса плавно и постепенно. Може да разчитате на нашия богат опит с редица автоматизирани процеси, които да Ви помогнат за постигането на по-добри резултати.

Автор: Яна Петрова

***

Какво можете да направите сега?

1. Вече сме помогнали на много компании като Вашата, в десетки европейски държави и на различни езици. Затова, независимо от това какви са продуктите или услугите, които предлагате, със сигурност ще можем да Ви бъдем полезни. Свържете се с нас още сега, за да обсъдим заедно какво можете да направите, за да постигнете по-добри резултати от досегашните. Възможностите са толкова много!

2. Ако тази статия от блога ни Ви харесва и искате да получавате известия при публикуване на нова статия, абонирайте се за бюлетина ни, като кликнете тук. Ще Ви изпращаме имейл винаги когато имаме ново и полезно за Вас съдържание.

3. Ако искате да работите при нас, изпратете ни имейл на office@mediaposthitmail.bg като посочите в коя област от услугите ни искате да работите с какво според Вас можете да допринесете за общата ни цел – по-добри резултати за клиентите на „Медияпост Хит Мейл“.4. Разкажете и на приятелите си за чудесното съдържание, което публикуваме в блога. Споделете линк към тази статия само с един клик в LinkedInTwitter или Facebook